Fjendtlige øjne ville nok kunne få et og andet ud af året
2017 hos udlejningskæmpen GSV Materieludlejning A/S. Lukning af afdelingen i
Middelfart. Lukning af afdelingen i Viby ved Aarhus. Og da ikke mindst: Nyt
navneskilt på direktørens skrivebord.
Men dramatikken udeblev. Lukningerne i Middelfart var i nøje
sammenhæng med oprustning af den større nabo-afdeling i Odense. Viby-afdelingen
blev lukket ned som led i en kraftig udbygning af afdelingen i Brabrand ved
Aarhus. Men at direktøren ikke længere hedder Dan Protin, men Dan Vorsholt, har
givet næring til både fantasifulde rygter og forvirring.
”Undskyld. Jeg er bare blevet gift og har taget min kones
efternavn”, forklarer Dan Vorsholt – tidligere Protin – med et grin.
Og så kan udlejningsdirektøren i øvrigt melde om, at GSV har
et godt øje til Sønderjylland og ikke mindst til Nordjylland.
Omsætninger kan
spredes
”Det er ikke vores strategi at lukke afdelinger. Tvært imod.
Ud fra vores størrelse har vi faktisk ikke så mange afdelinger i Danmark. Så vi
er meget opmærksomme på mulighederne specielt i det nordjyske og sønderjyske
område”, siger Dan Vorsholt.
”Vi har høje omsætninger på vore eksisterende afdelinger,
som godt kan spredes mere ud på flere afdelinger. Specielt i Nordjylland mener
jeg, at der er god basis for at etablere en GSV-afdeling. Der er ganske vist
god konkurrence i området, men vi har også mange gode kunder andre steder i
landet, som løbende har behov for materiel til opgaver i Nordjylland”,
forklarer GSV-direktøren.
Da GSV besluttede at lukke afdelingen i Middelfart, skete
det reelt som en styrkelse af den større afdeling i Odense.
God mening i at samle
”En meget stor andel af vores udlejning fra Middelfart gik
faktisk ind til Odense By, og stort set resten til Kolding-området. Derfor var
der god mening i at samle vore fynske udlejningsaktiviteter i en større og
stærkere Odense-afdeling”, siger Dan Vorsholt.
Derfor blev medarbejdere og materiel flyttet fra Middelfart
til Odense, som logistisk ligger perfekt på den direkte rute mellem de
sjællandske og jyske afdelinger, når der skal flyttes materiel. Det er en
manøvre, der foretages løbende for at imødekomme kundernes efterspørgsel efter
vidt forskellige maskiner og materiel.
Foruden den styrkede afdeling i den fynske hovedstad, har
GSV også en afdeling for skure, letvogne og pavilloner i Aarup på Fyn.
Indkøb ikke til
udleje
Som landets største materieludlejer er GSV jævnligt på besøg
hos maskin- og materielleverandørerne for at hive ned af hylderne at nyt grej
til udlejningslisterne. Seneste storindkøb er dog ikke til udlejning, men til
at optimere den løbende service af leje-kunderne.
GSV sendte en bestilling afsted til Mercedes på 24 nye
servicebiler, alle udrustet som rullende værksteder, som kan køre ud til
kunderne og løse eventuelle problemer hurtigt og på stedet.
”De 24 biler er relativt ens udstyrede, men indretningen er
lidt forskellig, så vi kan imødekomme ønskerne hos den enkelte montør. Der er
dels tale om fornyelse og dels supplement til vore hidtidige servicebiler”,
fortæller flådechef Lasse Hylle hos GSV.
”Vi har købt Mercedes-servicebiler med automatgear og
komfortpakker, fordi vi mener, at biler af høj kvalitet er med til at gøre det
attraktivt at være servicemontør hos GSV. Vi vil gerne tiltrække de bedste i
branchen for at sikre, at vore kunder for den bedste service. Bilerne kører
mellem 40.000 og 60.000 km om året, og det tæller også med, at vi naturligvis
har de bedste servicebiler, ligesom vi har det bedste inden for
udlejningsgrej”, siger Lasse Hylle.
Service skal fungere
GSV-montørerne komme på besøg hos kunderne, når der skal
foretages de årlige lovpligtige eftersyn, eller hvis der opstår funktionssvigt
på maskiner.
”Når man lejer maskiner, forventer man naturligvis, at de
virker. Alt er også klargjort før levering. Men når uheldet er ude, så er det
vigtigt, at vi har en serviceorganisation, der fungerer optimalt”, siger
GSV-regionsdirektør Henrich Rasmussen.
”Vi har en ordning, der giver kunderne mulighed for at tegne
en særlig serviceordning 24/7, når de har vores grej på særligt sårbare
projekter. Det kan eksempelvis være jernbaneopgaver, som der kun er et afmålt
antal timer til at løse. Eller det kan være vej- eller broprojekter, som skal
klares i de timer, hvor trafiktætheden er mindst”, forklarer Henrich Rasmussen.
De nye servicebiler er typisk udstyret til både at tage sig af opgaver på maskiner, lifte, arbejdsplatforme og pavilloner.
Billedtekster:
1.
GSV-direktøren hedder stadig Dan, men efternavnet er ændret fra Protin til Vorsholt.
2.
Afdelingen på Holkebjergvej i Odense er blevet styrket med både mandskab og grej fra Middelfart og er nu med den yderst centrale placering ramme om de fynske udlejningsaktiviteter hos GSV Materieludlejning.
3.
Mercedes har leveret 24 funklende nye varevogne indrettet
som rullende værksteder til GSV’s serviceflåde.