Det er fint med højhastigheds-handel på internetbaserede
webshops med mulighed for at surfe rundt mellem bunker af varer. Men det er
også fint med muligheden for god, gammeldags service med mulighed for afklaring
af eventuelle spørgsmål, inden man går til den elektroniske kasse.
Det mener JMM-Group, som nu lancerer en webshop med
personlig betjening. Der kan surfes, kigges på de elektroniske reoler og vrages
mellem skovltænder, undervognsdele, sortérgrabber, sliddele og andet. Men man
behøver ikke putte varerne i en web-indkøbskurv, hvis der stadig er lidt
usikkerhed om, hvorvidt det nu er den rigtige størrelse skovl eller type
skovlskær.
”Man putter ikke i indkøbskurv i JMMs web-butik. Man sender
en uforbindende forespørgsel, hvorefter vi vender tilbage inden for 24 timer
med en nettopris på varerne. Og ikke mindst med mulighed for en snak med en af
vore professionelle reservedelsfolk, som har svar på alle spørgsmålene”, forklarer
reservedelschef Henry Iversen hos JMM-Group.
Dialog med mennesker
”Vi tror, at rigtige mange vil sætte pris på at kunne handle
direkte på nettet, men samtidig komme i dialog med rigtige mennesker. Vi har
allerede mange forskellige varer i webshoppen fra alle de mest anvendte
tilbehørsdele og reservedele til merchandise, brugt udstyr og såmænd også en
rodekasse. I den vil det løbende være muligt at finde varer, som vi har et
begrænset antal tilbage af, og som vi derfor sælger ud af helt ned til omkring
halv pris”, siger Henry Iversen.
I stedet for at lægge varerne i en indkøbskurv, føjer man
dem til en liste, som derefter sendes afsted som en forespørgsel. Svaret fra
JMM-Group kommer inden for 24 timer med mulighed for enten af bekræfte et køb,
eller for at komme i direkte kontakt med en af JMM-reservedelsfolkene. I det
jyske hovedkvarter i Horsens er det Jesper Bayer, der styrer webshoppen. I
afdelingen i Rønnede på Sjælland er det hans kollega, Martin Kammersgaard.
Første kunde
”Når forespørgslen er besvaret og kunden ønsker at købe, går
der besked direkte til lageret, hvor varen pakkes og sendes samme dag. Fra
start har vi tæt på 1000 varenumre i webshoppen, og antallet vil løbende blive
øget”, fortæller Jesper Bayer.
JMM-webshoppen har i øvrigt fået en uventet forrygende
start. Første kunde var inde at kigge og sendte en forespørgsel allerede, mens
der blev arbejdet på webshoppen, som ligger nemt tilgængelig på www.jmm-group.com.
”Egentlig var web-butikken ikke sådan rigtig officiel. Men en kunde i Risskov klikkede ind alligevel og blev den første webshop-kunde”, siger Jesper Bayer.
Billedtekster:
1.
Lageret hos JMM-Group i Horsens er klar til at hive varer ned af hylderne og sende dem samme dag, som de bestilles. Her har lagermedarbejder Per Askgaard Jacobsen (til venstre) og reservedelschef Henry Iversen fat i skovltænder.
2.
Jesper Bayer gør den elektroniske butik menneskelig og er klar med personlig betjening og hjælp til kunder, der ønsker at supplere surfingen på webshoppen med en rigtig snak.
3.
Det er ikke kun små og mindre varer, der findes i
JMM-webshoppen. Den rummer blandt meget andet også et righoldigt udvalg af
sortérgrabbe som den Mantovanibenne SGR850, som reservedelschef Henry Iversen
her står ved.