Artikel fra september 2018
Læs hele avisen

JMM-Group laver webshop med personlig betjening

04-10-2018



Første kunde handlede før den nye net-butik var officiel

Det er fint med højhastigheds-handel på internetbaserede webshops med mulighed for at surfe rundt mellem bunker af varer. Men det er også fint med muligheden for god, gammeldags service med mulighed for afklaring af eventuelle spørgsmål, inden man går til den elektroniske kasse.

Det mener JMM-Group, som nu lancerer en webshop med personlig betjening. Der kan surfes, kigges på de elektroniske reoler og vrages mellem skovltænder, undervognsdele, sortérgrabber, sliddele og andet. Men man behøver ikke putte varerne i en web-indkøbskurv, hvis der stadig er lidt usikkerhed om, hvorvidt det nu er den rigtige størrelse skovl eller type skovlskær.

”Man putter ikke i indkøbskurv i JMMs web-butik. Man sender en uforbindende forespørgsel, hvorefter vi vender tilbage inden for 24 timer med en nettopris på varerne. Og ikke mindst med mulighed for en snak med en af vore professionelle reservedelsfolk, som har svar på alle spørgsmålene”, forklarer reservedelschef Henry Iversen hos JMM-Group.

 

Dialog med mennesker

”Vi tror, at rigtige mange vil sætte pris på at kunne handle direkte på nettet, men samtidig komme i dialog med rigtige mennesker. Vi har allerede mange forskellige varer i webshoppen fra alle de mest anvendte tilbehørsdele og reservedele til merchandise, brugt udstyr og såmænd også en rodekasse. I den vil det løbende være muligt at finde varer, som vi har et begrænset antal tilbage af, og som vi derfor sælger ud af helt ned til omkring halv pris”, siger Henry Iversen.

I stedet for at lægge varerne i en indkøbskurv, føjer man dem til en liste, som derefter sendes afsted som en forespørgsel. Svaret fra JMM-Group kommer inden for 24 timer med mulighed for enten af bekræfte et køb, eller for at komme i direkte kontakt med en af JMM-reservedelsfolkene. I det jyske hovedkvarter i Horsens er det Jesper Bayer, der styrer webshoppen. I afdelingen i Rønnede på Sjælland er det hans kollega, Martin Kammersgaard.

 

Første kunde

”Når forespørgslen er besvaret og kunden ønsker at købe, går der besked direkte til lageret, hvor varen pakkes og sendes samme dag. Fra start har vi tæt på 1000 varenumre i webshoppen, og antallet vil løbende blive øget”, fortæller Jesper Bayer.

JMM-webshoppen har i øvrigt fået en uventet forrygende start. Første kunde var inde at kigge og sendte en forespørgsel allerede, mens der blev arbejdet på webshoppen, som ligger nemt tilgængelig på www.jmm-group.com.

”Egentlig var web-butikken ikke sådan rigtig officiel. Men en kunde i Risskov klikkede ind alligevel og blev den første webshop-kunde”, siger Jesper Bayer.

Billedtekster:

1.

Lageret hos JMM-Group i Horsens er klar til at hive varer ned af hylderne og sende dem samme dag, som de bestilles. Her har lagermedarbejder Per Askgaard Jacobsen (til venstre) og reservedelschef Henry Iversen fat i skovltænder.

2.

Jesper Bayer gør den elektroniske butik menneskelig og er klar med personlig betjening og hjælp til kunder, der ønsker at supplere surfingen på webshoppen med en rigtig snak.

3.

Det er ikke kun små og mindre varer, der findes i JMM-webshoppen. Den rummer blandt meget andet også et righoldigt udvalg af sortérgrabbe som den Mantovanibenne SGR850, som reservedelschef Henry Iversen her står ved.

Læs mere på
www.jmm-group.com

Måske er du også interesseret i..

Maskin- & Materiel Magasinet · Telefon 86 80 44 99 · E-mail: redaktionen@mmm-online.dk