”Jo, vist er det da irriterende, at vi skal trækkes med lange leveringstider, og at der er materiel, som vi slet ikke kan få. Men situationen gør helt klart kunderne mere fleksible, og så må vi jo også være det”.
Henrik Bergholdt hos KSM-Maskinservice i Ullerslev på det østlige Fyn gider ikke brokke sig over de vanskelige tider. Det kommer man alligevel ikke så langt med. Så hellere indrette sig lidt efter situationen og få det bedste ud af det til fordel både for firmaet og kunderne. Derfor er strategien ”vi må sælge det, vi kan få”.
På Have & Landskab var KSM-Maskinservice med på Bomford-Turners stand og præsenterede blandt andet tre frontmonterede armklippere ud af i alt syv modeller, som serien består af. Tre var klippere, som hverken Bomford-Turners danske salgschef for Nordeuropa, Ole Buhl, eller Henrik Bergholdt måske ville have valgt at importere under normale forhold uden leveringsproblemer.
”Det er modeller, der stor på fabrikken, og som vi kunne få. Så tog vi dem, og jeg er ikke i tvivl om, at køberne får glæde af dem. Maskinerne er jo stadig Bomford-Turner, selv om de måske er lidt anderledes end dem, det oprindelig var planen at anskaffe sig”, siger Ole Buhl.
”Vi lærer jo også noget nyt af situationen. På grund af de lange leveringstider på stort set alt, får vi nogle ting hjem, som vi ikke har haft tidligere. Det kan vise sig, at vi faktisk skal have mere af samme slags”, vurderer Henrik Bergholdt.
Billedtekst:
Modellerne Raven 4.7 og Robin 3.4 var med på Maskiner under Broen, hvor Henrik Bergholdt fra KSM-Maskinservice lod salgschef Ole Buhl fra Bomford-Turner styre betjeningen.