Bomag er gået rent på el. Og tilmed med mulighed for ren
batteridrift. På Bauma præsenterede den tyske koncern sin lille fikse tromle
BW120AD med tilføjelse af et ”e”. Dermed var signalet givet: Der tromles
miljørigtigt.
”BW120AD er en velkendt tromle, som vi har haft i
sortimentet længe. Men nu har Bomag så tilføjet den også i en ny model som den
første tromle rent på el. Batterierne rækker til op til seks timers drift, og
dermed er der nok strøm til en arbejdsdag, hvorefter maskinen kan sættes til opladning
natten over”, forklarer salgsdirektør Flemming Mørk hos den danske Bomag-importør,
Løwener.
”Netop 120’eren er den største sællert fra Bomag, og dermed
passer indgangen til ren el-drift helt fantastisk også til det danske marked,
hvor tromlen har den helt perfekte størrelse”, siger Flemming Mørk.
Alt fra luftsædet
Også på asfaltudlægger-fronten sprøjtede Bomag nyheder ud på
gigantmessen i München. Blandt dem en ny version af BF700, hvor Bomag kan sige ”nu
med Can-Bus”. Det er slut med en masse frie kabler ud til strygejernet.
”BF700 har fået en ny styrepult med Moba integreret, men
mest imponerende for folkene på maskinen er måske den helt nydesignede
førerplads, hvor alle funktioner klares fra sædet. Det er i øvrigt
luftaffjedret og kan snurre 360 grader rundt, så det ligner en førerplatform de
luxe”, siger produkt- og salgskonsulent Henning Stampe hos Løwener.
BF700-udlæggeren har en grundbredde mellem 2,5 og 5 meter,
men med mulighed for udvidelse.
Billedtekster:
1.
Salgsdirektør Flemming Mørk med den nye el- og batteri-udgave af BW120AD.
2.
Salgskonsulent Henning Stampe tager et kik ind i mekanikken i den første batteridrevne tromle fra Bomag.
3.
Løweners salgsdirektør Flemming Mørk og salgskonsulent Henning Stampe godt på plads på førerplatformen på den nye udgave af udlæggeren Bomag BF700. Flemming Mørk i sædet, hvorfra det er muligt at klare alle funktioner.
4.
Der er fuldt overblik over alt, også fra strygejernet, viser
Henning Stampe.